مقالات, مقاله های آموزشی

ورزش وسلامتی

نقش ورزش در کنترل بیماری ها

حرکات ورزشی باید به افزایش 20 تا 30 درصدی ضربان قلب منجر و حداقل 3 روز در هفته و به مدت 20 دقیقه انجام شود.
زمان تقریبی مطالعه :3 دقیقه
هفت مشکل سلامتی که ورزش راه حل آن است | پایگاه خبری تحلیلی فرتاک نیوز
تمرکز امسال هفته سلامت مردان روی ورزش و تحرک بدنی، این هدف را دنبال می کند که زمینه گرایش بیشتر مردان به فعالیت های فیزیکی را فراهم و توجه به این موضوع مهم را در بین این بخش از جامعه نهادینه کند.
دکترفرزین سلیمان زاده عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی درگفت و گو با ایرنا با اشاره به این که بسیاری ازافراد به عنوان ورزش حدفاصل خانه تا اداره را پیاده طی می کنند، اظهار کرد: اگر این کار شبیه قدم زدن عادی باشد و افزایش واضحی در تعداد ضربان قلب و حرارتی در پوست ایجاد نکند، خیلی خاصیت ورزش را ندارد.
به گزارش ایرنا، وی به نقش ورزش در کنترل برخی بیماری ها از جمله قند خون اشاره کرد و گفت: هرچند ورزش تاثیر چشمگیری در کنترل مناسب قند خون و بهبود وضعیت گردش خون دارد، اما اقدامات دیگری برای کنترل دیابت لازم است که رعایت رژیم غذایی و مصرف منظم داروها از جمله آن هاست.

فواید ورزش برای سلامتی؛ چرا از همین امروز باید ورزش کردن را شروع کنیم؟ -  چطور
ورزش کلید طلایی درمان سنگ کلیه

تا10تا 15 دقیقه ورزش در روز می تواند از بروز سنگ کلیه جلوگیری کند.
حداقل 10 تا 15 دقیقه ورزش کردن در روز برای جلوگیری از سنگ کلیه به عنوان بیماری شایع در کشور، بسیار مفید و موثر است.
کسی که ورزش می کند، کمتر دچار سنگ کلیه می شود. علاوه بر این ورزش کردن روند دفع سنگ کلیه را هم بهتر و راحت تر می کند

اگر شیوع سنگ کلیه در ایران را بین 5 تا 8 درصد در نظر بگیریم، حدود 4.5 میلیون جمعیت ایران یا مبتلا به سنگ کلیه هستند یا سابقه این مشکل را دارند.

.

فواید سلامتی ورزش کردن؛ 10 فایده برتر ورزش مداوم | آلبا اسپورت

کلیه افراد دارای شغل ثابت 2 برابر سنگ سازتر است

مطالعات انجام شده در ایران و همچنین خارج از کشور نشان می دهد میزان سنگ سازی کلیه افرادی که شغل های ثابت یا نشسته دارند و معمولا فعالیت فیزیکی ندارد، نسبت به افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند یا ورزش می کنند، حدود 2 برابر است.
فعالیت فیزیکی در حوزه دستگاه ادراری، بیشترین تاثیرش را بر سنگ های ادراری دارد. آمارها نشان می دهد کسانی که شغل های ثابت دارند و نشسته کار می کنند، بیشتر مبتلا به سنگ کلیه می شوند. در افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری به ویژه در فضاهای باز دارند، احتمال ابتلا به سنگ کلیه کمتر است.

مردم هرچه بیشتر ورزش کنند احتمال ابتلا به سنگ کلیه در آنان کمتر خواهد بود. کسانی که فعالیت فیزیکی دارند، معمولا تحرک سیستم ادراری بیشتری دارند و تغذیه آن ها بهتر انجام می شود

ا

 

این افراد محیط اسیدوز داخل بدنشان کمتر است و رسوب کلسیم و دفع نمک در ادرار کمتری دارند و در نتیجه کمتر دچارسنگ کلیه می شوند.
کسی که ورزش می کند شرایط روحی و روانی بهتری دارد و متابولیسم بدنش بهتر است و دفع سموم از مسیر کلیه ها و مجاری ادراری راحت تر انجام می شود و در نتیجه سلامتی بیشتری دارد.
اگر شیوع سنگ کلیه در ایران را بین 5 تا 8 درصد در نظر بگیریم، حدود 4.5 میلیون جمعیت ایران یا مبتلا به سنگ کلیه هستند یا سابقه این مشکل را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 5 =