مقالات, مقاله های آموزشی

میوه هایی که کلسیم دارند

میوه هایی که حتی بیشتر از شیر کلسیم دارد

 اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی  نمی توانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، می توانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات و نیاز بدن خود را تامین کنید.
زمان تقریبی مطالعه :1 دقیقه

نیاز روزانه به کلسیم

ما در طول روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز داریم. فقط نوجوانان،
خانم های باردار و خانم های یائسه به 1300 میلی گرم کلسیم در طول روز نیاز دارند.

عکس با کیفیت میوه و سبزیجات تازه در حال وارد شدن به دهان مرد | عکس با کیفیت  و تصاویر استوک حرفه ای

میوه های حاوی کلسیم

میوه، سبزیجات برگ دار و لوبیا نه تنها حاوی کلسیم هستند، بلکه مواد معدنی، ویتامین و مواد شیمیایی فیتو هم در آن ‌ها وجود دارد.

تمام آنچه در مورد انجیر باید بدانید - فروشگاه اینترنتی اوناتس

انجیر

انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی ندارد که انجیر تازه یا انجیر خشک مصرف کنید در هر صورت کلسیم را به بدن شما می رساند. 8 گرم انجیر خشک 107  میلی گرم کلسیم دارد.

چند ماده غذایی که بیشتر از شیر کلسیم دارد

پرتقال

پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین c است، بلکه سرشار از کلسیم است. تقریباً یک عدد پرتقال حدود 65  میلی گرم کلسیم دارد. آب پرتقال تازه کلسیم کمتری دارد.

Pears and apples in season | Pollena Trocchia, NA | Fratelli Sannino

زردآلو

فرقی ندارد که زردآلو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. هر 100 گرم زردآلو در حالت های مختلف بین 13 میلی گرم کلسیم دارد.

اقتباس از :تبیان
تدوین:مینو غففوری ساداتیه
تلفن:09308743868

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =